Oppimispäiväkirja

29.8.2015

Oppimis- ja työyhteisö/ itsetunto, elämänkokemus ja vuorovaikutustaidot.

Ysiluokka- video oli loistava avaus siihen, miten positiivisuuden ja kiinnostuksen avulla saadaan aikaan oppimista ja motivaatiotason nostoa ennakkoluulottomuuden avulla. Lähtökohdat kyseisessä tapauksessa saavuttaa tuloksia olivat erittäin heikot.

Toisaalta oman oppimisen kannalta tulee vastaan riittämättömyys opettajana olemisessa. Olenko riittävän hyvä ja osaanko opettaa niin, että tapahtuu syvempää oppimista. Toisaalta taas tulee mieleen ajatus siitä, että turhaudunko liian helposti ensimmäiseen vastoinkäymiseen.

Herättää myös ajatuksia siitä, että miten osaan ja uskallan siirtää minulle uusia opetustapoja käytäntöön. Ja mikäli siirrän ja palaute on hyvää, niin onko siinä hyvä ponnahduslauta positiiviseen kierteeseen.

Kokonaisuutena kirjallisuus ja videot olivat mielenkiintoista materiaalia. Ennen kirjojen lukemista oli mielessäni se, että minkälaista tekstia ja jaksaako sitä edes lukea. Kertakaikkiaan positiivinen kokemus.

31.8.2015
Osaamismerkkiä varten katselin bloggerin verkko-opetusta. Samalla sivujen muokkaamista ja kutsujen lähettelyä. Blogi tulee vielä varmaan moneen otteeseen muuttamaan muotoa. Anne-Marin kanssa HEKS keskustelu webexissä. Täytyy vielä jossain vaiheessa kirjoittaa puhtaaksi.










1-4-9.2015
Aloitin 1.9 työt kouluttajana SSKKYllä ja viikko on mennyt perehdytyksessä ja järjestelmien ja käytäntöjen opiskelussa. Onneksi voin yhdistää opiskelun ja työskentelyn ainakin osittain. Osaamismerkkihakemuksia tällä viikolla kaksi lisää.Katsoin jälkikäteen  webexistä opetusharjoittelua koskevan nauhoitteen. Onneksi siihen voi palata vielä tarvittaessa, kun asia on enemmän ajankohtainen.

5.9.2015

Heksin kirjoittelua ja tulevien tehtävien pintapuolista miettimistä, lähinnä aikataulujen osalta. Facebookissa pientä keskustelua linkkien avautumisesta ym. kätännön ongelmista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti